Finansbank, geliştirdiği tablet yazılımı ile KOBİ’lere yönelik satış stratejisini tamamen değiştiriyor. Bankanın temsilcileri harita üzerinde nokta nokta görüntüledikleri şirketlere, yanlarında bankacılık işlemleri yapabilecekleri tabletlerle gidecekler. 500’e yakın farklı bilgi üzerinden ziyaret öncesi beklentileri analiz edilen KOBİ’lerin kart kullanımından kredi limitine tüm ihtiyaçları şubeye gidilmeksizin halledilebilecek. Bankadan verilen bilgiye göre bir şube ayda ortalama 3-4 yeni müşteri kazanırken, pilot uygulamanın olduğu şubelerde bu sayı 15-20 aralığına çıktı.
dunya.com'un haberine göre; bankacılıkta iş yapış şeklini değiştirecek devrimsel bir adım attıklarını bildiren Finansbank Genel Müdürü Temel Güzeloğlu, “CRM teknolojisi odaklı uygulama, her müşteri ile farklı ilişkilerin geliştirilmesine ve farklı pazarlama stratejilerinin oluşturulmasına olanak veriyor” dedi. Uygulamanın 14 pilot şubede hayata geçirildiği bilgisini paylaşan Güzeloğlu, “KOBİ Tablet ile standart şubelerin ortalama elde ettiği yeni müşteri sayısını pilot şubelerde 5 katı artırdık. Finansbank’ın pilot şubelerdeki çapraz satış rasyolarını da yüzde 24 yükselttik. Hedefimiz mart sonunda 180 şubede uygulamayı hayata geçirmiş olmak. 3 aylık bir ön çalışmanın ardından uygulamayı Finansbank’ın tüm şubelerinde saha ve şube çalışanları tarafından aktif hale getireceğiz” dedi.
Yeni müşteri kazanım hızındaki 5 katlık artışı özellikle vurgulayan Güzeloğlu, “ En mükemmel projelerde bile müşteri artış hızı yüzdeli oranlarla ifade ediliyor. Biz burada 5 kat gibi oranları konuşur olduk. Doğal olarak zamanla bu oran düşecektir ama çapraz satış oranının da tersine artacağını düşünüyoruz” diye konuştu.
Küçük bir fikirle başladı
Bilgi analizi yoluyla müşterinin nerede, ne zaman, neye ihtiyacı olduğunu tespit edebildiklerini aktaran Güzeloğlu, “Bu sayede çalışanımız müşteriye, neye ihtiyaç duyulduğunu bilerek hazırlıklı gidiyor. Başlangıçta küçük bir vizyonla yola çıkmıştık ama proje zamanla büyüdü. Fikir aşamasından bu güne gelmemiz 1,5 yılımızı aldı. Binlerce saatlik mesai harcadık. Bu çalışmamız başarısını uluslararası platformlara da taşıdı. Proje dünyanın en prestijli kurumlarından Avrupa Finansal Yönetim ve Pazarlama Birliği’nden (EFMA) ödül alarak başarısını tescilledi” diye konuştu. Projenin hazır hale gelmesinin 1,5 yıl sürdüğünü kaydeden Güzeloğlu, tüm şubelere yaygınlaşmanın da 1 yılı geçeceğini söyledi. Haziran ayına kadar 658 Finansbank şubesinde en az bir KOBİ Tablet yollamayı hedeflediklerini dile getiren Güzeloğlu, zamanla KOBİ’ler üzerine çalışan bin 400 personelin tamamına tablet verileceğini söyledi. Projenin maliyeti ile ilgili detay vermekten kaçınan Güzeloğlu, tablet başına maliyetin aşağı yukarı 500-600 dolar civarında olduğunu söyledi.
Microsoft: Dünyada benzeri yok
KOBİ Tablet projesinin dünyada benzeri olmadığını bildiren Microsoft Türkiye Genel Müdürü Tamer Özmen, ise projenin yepyeni bir bankacılık anlayışının temellerini attığının altını çizdi. Özmen, “Microsoft olarak Finansbank’ın ‘Herkese bir Finansçı lazım’ sloganını aldık ve ‘Herkese bir finansçı, her finansçıya da tablet içinde şube lazım’ diyerek yola çıktık. KOBİ Tablet projesi ile Finansbank, elinde KOBI temelli çok kapsamlı ve geniş veri tabanı bilgisini Microsoft teknolojileri ile çok farklı boyutlarda harmanlıyor. Bu sayede KOBİ müşterilerine sadece finansal ürün satmanın bir adım ötesine geçerek banka şubesini gerçek anlamda onların ayaklarına götüren ve müşteriye değer yaratıp işini kolaylaştıracak esnek finansal çözümler sunuyor. Burada gerçek anlamda yepyeni bir bankacılık anlayışının temellerini atan bir teknolojik çözüme tanıklık ediyoruz aslında. KOBİ Tablet projesi, mobil çözümlerin güvenlik ve yönetilebilirlikten feragat etmeden kurumlara nasıl katma değer sağlayabildiğimizin somut bir örneği olarak bize heyecan veriyor” dedi.
Bankalar büyük veri ile yarışacak
Teknolojide son yıllarda yaşanan gelişmelerin finans sektörüne sağladığı katma değere de değinen Özmen şöyle konuştu: “Global araştırma şirketi IDC’nin öngörülerine göre, büyük veriyi doğru analiz eden bankaları, önümüzdeki 4 sene içerisinde 308 milyar dolar değerinde bir potansiyel pazar bekliyor. Bu da teknolojiye yatırım yapan bankaların sektörde açık ara rekabet avantajı elde edeceğini gösteriyor.” Price Waterhouse Coopers’ın (PwC) bu sene yayınladığı bir araştırmadan örnekler veren Özmen, günümüzde finans sektöründeki müşterilerin yüzde 69’unun online bankacılık hizmetlerinden faydalandığına dikkat çekti.
KOBİ’de yüzde 10 pazar payı hedefleniyor
Temel Güzeloğlu, kendi tanımladıkları KOBİ boyutuna göre pazar paylarını yüzde 8’den yüzde 10’a çıkarmayı amaçladıklarını bildirdi. Güzeloğlu, “BDDK’nın tanımına göre yıllık cirosu 40 milyona kadar olan şirketler KOBİ olarak kabul ediliyor. Ancak bu rakam bankadan bankaya değişiyor. Biz 20 milyon liraya kadar ciro yapan şirketleri KOBİ olarak ele alıyoruz. Buna göre sektördeki Pazar payımız yüzde7-8 arasında. Bu rakamı yüzde 10’a taşımayı hedefl iyoruz” diye konuştu